چطور سطح هورمون شادی خود را افزایش دهیم؟ رژیم غذایی برای کودکان ممنوع؛ بهترین راه برای درمان چاقی کودکان تیمارگاه حیات‌وحش استان خراسان‌رضوی راه‌اندازی می‌شود استخوان کودکان را چگونه تقویت کنیم؟ مصرف بیسکوییت و کلوچه چه تاثیری بر سلامتی کودکان دارد؟ خشم بهاری را کنترل کنید برای حفظ سلامتی روزانه چند عدد تخم مرغ بخوریم؟ زردچوبه چه تاثیری در افزایش طول عمر و جوانی دارد؟ ۴ عارضه مصرف خودسرانه ویتامین دی را بشناسید بیشتر شکایات مردمی از پزشکان در حوزه زیبایی است | عمده اقدامات غیرمجاز در آرایشگاه‌ها و مراکز زیرزمینی پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (٨ اردیبهشت ماه١۴٠٣) | وزش باد و بارش باران در برخی از مناطق استان واژگونی پراید در جاده نیشابور -سبزوار، ۵ مصدوم برجای گذاشت آیا انجام اقدامات زیبایی در دوران بارداری ممنوع است؟ روند کاهشی داوطلبان پسر برای ورود به دانشگاه | کاهش حدود ۳ درصدی داوطلبان پسر در خراسان‌رضوی طی یک سال زمان و مبلغ پرداخت مستمری مددجویان بهزیستی اعلام شد دستگیری چند سارق با ده‌ها فقره دزدی در مشهد بهترین دمنوشی که از اضافه‌وزن جلوگیری می‌کند مبنای افزایش حقوق بازنشستگان باید اجرای صحیح ماده ۹۶ قانون تامین‌اجتماعی باشد
سرخط خبرها

با آموزش سد حوادث شویم

  • کد خبر: ۳۳۸۲۸
  • ۰۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۱
با آموزش سد حوادث شویم
نتایج تحقیقات بعد از حوادث گواهی بر این ادعاست که درصد زیادی از آتش سوزی‌ها پیش بینی شدنی و قابل پیشگیری هستند، اما متأسفانه نداشتن دقت کافی و بعضا نبود آموزش صحیح می‌تواند به حوادث بسیار خطرناکی منجر شود.
دکتر محمدجواد حیدری/شهرآرانیوز- خانم‌های خانه همان طور که به امور خانه داری می‌پردازند باید حواسشان به رعایت نکات ایمنی در حین کار در منزل هم باشد. متأسفانه ماهیت حریق به گونه‌ای می‌باشد که ممکن است در هر لحظه، هر کجا و برای هر فردی رخ دهد و خسارات جانی و مالی را به همراه داشته باشد. نتایج تحقیقات بعد از حوادث گواهی بر این ادعاست که درصد زیادی از آتش سوزی‌ها پیش بینی شدنی و قابل پیشگیری هستند، اما متأسفانه نداشتن دقت کافی و بعضا نبود آموزش صحیح می‌تواند به حوادث بسیار خطرناکی منجر شود. در ادامه، توصیه‌های کارشناس این شماره را با هم می‌خوانیم.

پتوی اطفای حریق در منازل توانسته است جان بسیاری را نجات دهد. از پتوی اطفای حریق به تعداد مناسب و در محل مناسب در منازل استفاده کنید.

در نزدیکی اجاق گاز ترجیحا از مواد قابل اشتعال همچون پرده ها، تابلو و ... استفاده نشود.
اگر در مجاورت اجاق‌ها پنجره و پرده وجود دارد و ممکن است جریان باد به انتقال حرارت از اجاق به پرده منجر شود، با بستن پنجره و جمع کردن پرده این خطر را کنترل کنید.

آموزش اطفای حریق روغن داغ را حتما فرابگیرید. اطفای روغن مشتعل با آب خطرات جبران ناپذیری رقم زده است. بستن درب ماهیتابه مشتعل بهترین راه برای اطفای این نوع حریق است.
به نصب و راه اندازی سیستم‌های اعلام و اطفای حریق اقدام کنید.

وجود خاموش کننده دستی مناسب و استاندارد در محل سکونت الزامی است. کار کردن با آن را فرابگیرید و به کودکان و سالمندانی که در منزل سکونت دارند نیز بیاموزید. هم چنین، از سلامت خاموش کننده و شارژ مناسب آن مطمئن شوید.
به یاد داشته باشید هنگام آتش سوزی، گاز‌های سمی تولیدشده در پی حریق، از خود حریق و حرارت آن کشنده ترند. راه هـــای خــروج اضـطراری را به خاطر داشـته باشــید و مسـیر‌های خروج را همواره بـاز بگذارید. به عــلاوه، از قرار دادن وسـایل در راه‌های خـروج جـدا پرهیز کنید.

هنگام بروز حریق، اگر در لحظات اولیه موفق به اطفا نشدید، بهتر این است که سریعا محل را ترک، و به فضای آزاد فرار کنید.
شماره آتش نشانی (۱۲۵) و اورژانس (۱۱۵) را به کودکان و افراد منزل آموزش دهید و هنگام آتش سوزی، اگر نتوانستید خود را نجات دهید و در محلی به دام افتادید، همه شکاف‌ها و راه‌های ورود دود را با ملحفه، پتو و ... مسدود کنید (ترجیحا و اگر امکان داشت آن‌ها را خیس کنید).

اگر لباستان آتش گرفت، به هیچ وجه فرار نکنید و از دویدن بپرهیزید. کافی است روی زمین غلت بزنید. هم چنین اگر دودگرفتگی به وجود آمد، ترجیحا خود را در ارتفاع کم و در کف زمین مستقر کنید.
کودکان را در منزل تنها نگذارید، زیرا خطرات جبران ناپذیری در پی خواهد داشت.

معمولا درصد زیادی از آتش سوزی‌ها در پی بازی کودکان با کبریت و ... رخ می‌دهد؛ لذا همواره از کودکان مراقبت و این وسایل را از دسترس آن‌ها دور کنید.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->